نویسنده : بهروز صادق مقدم ; ساعت ٧:٥٥ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/۱٠/۱۳

 30روش برای بهبود مهارت‌های نوشتن
آموزش > ابتدائی - لیدا کاکیا:
اهمیت نوشتن و نیاز به صحیح نوشتن در ایجاد ارتباط با دیگران بر کسی پوشیده نیست.

در همین ارتباط از ابتدای آموزش رسمی خواندن و نوشتن، به کودکانمان می‌آموزیم که چگونه بنویسیم وچه اقداماتی در این باره انجام می‌دهیم تا بتوانند آموخته‌های خود را در موقعیت‌های مختلف به کار گیرند.

مهمترین ماده درسی که این وضعیت را بر عهده دارد، املای فارسی است. املا در لغت به معنی پر کردن، بر سر جمع گفتن، تقریر کردن مطلبی تا دیگری آن را بنویسد، است.

در زبان فارسی کلمه‌ای معادل املا و دیکته نداریم، ولی می‌توانیم «از بر نویسی» یا «گفتار نویسی» را جایگزین کلمه املا یا دیکته کنیم. منظور این است که شخص گفته‌های دیگران را بدون دیدن آن کلمات بنویسد.

با توجه به این که درس املا بنای علمی در یادگیری سایر دروس است و توجه به این مهم، یکی از ضروریات نظام آموزشی ماست و از طرفی روش‌های متداول املا نمی‌تواند راه گشای مشکلات آموزشی در این درس باشد، لذا در این مجموعه سعی شده است چندین روش متنوع و جالب برای املا و تصحیح آن ارائه شود.

تا از همین ابتدای سال تحصیلی با یاری اولیا و آموزگاران در افزایش توانمندی دانش‌آموزان تلاش شود.

1) املا به صورت گروهی. به این شکل که بچه‌ها را به گروه‌های 5 یا 6 نفره تقسیم می‌کنیم و در هر گروه، هر خط را یک نفر از گروه می‌نویسد و در انتها نمره گروهی می‌دهیم و آن املا در پوشه کار گروه‌ها قرار می‌گیرد.

2.........





کلمات کلیدی :مقالات- آموزش




نویسنده : بهروز صادق مقدم ; ساعت ٧:۳۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/۱٠/۱۳

خوندنش خالی از لطف نیست!!!





کلمات کلیدی :مطالب آزاد و کلمات کلیدی :مقالات و کلمات کلیدی :دانلود-سرگرمی




نویسنده : بهروز صادق مقدم ; ساعت ٧:۱٧ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/۱٠/۱۳

 

مقدمه : توصیف وضعیت موجود

در حیطه زبان آموزی, چهار رکن اصلی گوش دادن – صحبت کردن خواندن و نوشتن امروزه در دنیا به عنوان یک قانون مسلم پذیرفته شده , در آموزش تمامی زبان های دنیا و برنامه های آموزشی مدنظر قرار می گیرد.

در این چهار قدم به ترتیب نوشتن جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده , چرا که سه امر گوش دادن و صحبت کردن و خواندن برای نوشتن مقدمه و پیش سازمان دهنده , و زمینه بوده و بالاترین سطح را به خود اختصاص داده است.





کلمات کلیدی :مقالات- آموزش و کلمات کلیدی :مقالات




نویسنده : بهروز صادق مقدم ; ساعت ٧:٠۳ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/۱٠/۱۳

96نکته مهم درباره امتحانات و ارزشیابی

«ارزشیابی» یا به قول رایج در مدرسه ها ، امتحان، یکی از ارکان مهم آموزش و پرورش و بخش جدایی ناپذیر آن است. باید دانست که آموزش و پرورش فرایندی متشکل و به هم پیوسته است که تمام مراحل آن به گونه ای سازمان یافته برای رسیدن به هدفی معین ایجاد شده اند .

در پایان هر یک از برنامه های آموزشی، معلمان علاقه مندند میزان تغییرات حاصله در رفتار دانش آموزان را بررسی کنند تا معلوم شود، چه اندازه به هدف های مورد نظر نزدیک شده اند. این عمل را اصطلاحاً ارزشیابی یا امتحان گویند که در نگرش های نوین برخلاف گذشته، دارای هدف های مهم تر و گسترده تری است.





کلمات کلیدی :مقالات- آموزش و کلمات کلیدی :مقالات و کلمات کلیدی :مطالب آزاد




نویسنده : بهروز صادق مقدم ; ساعت ۱:۱۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/۱٠/۱۱

 

اگر می خواهید نظام آموزشی را بهبود بخشید، شیوه های سنجش و ارزشیابی را اصلاح کنید. آموزش و سنجش دو فرایند جدایی ناپذیرند. آموزش فرایندی است که بر اساس آن دانش آموز هدایت می شود که راه های دست یابی به اندیشه های جدید و روش های حل مسائل زندگی را بیاموزد. هدف اساسی سنجش و ارزشیابی، ارتقای یادگیری دانش‌ آموزان است. محتوا و چگونگی ارزشیابی در فرایند تدریس، نحوه مطالعه و کیفیت یادگیری دانش آموزان را رقم می زند.(پاشا شریفی:9،1381)
دانلود فایل پاور پوینت با حجم ٢٠٠ کیلوبایت در ادامه مطالب.




کلمات کلیدی :مقالات- آموزش و کلمات کلیدی :مقالات