نویسنده : بهروز صادق مقدم ; ساعت ۱۱:٠٩ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/٦/۳۱

 

مرکز آموزشی کامران مولوی

برای دانلود اینجا کلیک کنید.

حجم 160 کیلوبایت! 





کلمات کلیدی :دریافت فایل و کلمات کلیدی :هفته جهانی ناشنوایان




نویسنده : بهروز صادق مقدم ; ساعت ٦:٢٤ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/٦/٢۳

یک طراح دانمارکی عینکی برای افراد ناشنوا طراحی کرده که هم دارای بلندگو است و هم از لنزی برای به تصویر کشیدن متون برخوردار است...........

برای دیدن کامل مطلب + عکس به ادامه مطالب بروید.





کلمات کلیدی :توانبخشی ناشنوایان و کلمات کلیدی :خبر




نویسنده : بهروز صادق مقدم ; ساعت ۳:٠۳ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٩/٦/٢٢

چرا به فکر ارزشیابی توصیفی افتادیم؟!!

به راستی در امتحان  گرفتن از بچه ها، چه هدفی را دنبال می کنیم؟ چه کسی را ارزیابی می کنیم؟ خودمان، دانش آموز، نظام آموزشی یا هر سه را؟ آیا به راستی کسی که در جریان یک آزمون کتبی دو ساعته، بالاترین امتیاز را می آورد، همان است که هدف های آموزشی در مورد او بیشتر تحقق پیدا کرده است؟ آیا به واقع با این شیوه آنچه را باید اندازه گیری کنیم، اندازه می گیریم؟

ارزشیابی به نمره دادن و صدور گواهینامه خلاصه نمی شود بلکه یکی از اهداف اصلی آن کمک به معلم در شیوه های آموزشی خود و رفع نواقص یادگیری دانش آموزان است، در صورتی که ارزشیابی صحیح و مناسبی صورت نگیرد، تبعاتی همچون کاهش علاقه به دانش آموزان، هدر رفتن سرمایه های مادی و انسانی، افزایش نرخ مردودی و تکرار پایه، اختلال در رشد عاطفی دانش آموزان، از میان رفتن خلاقیت و... را در پی خواهد داشت. بنابراین مشاهده دانش آموزان در کلاس  درس، آزمایشگاه و سایر موقعیت های پرورشی، استفاده از گفت وگوهای غیررسمی و مصاحبه، بررسی کارهای علمی دانش آموزان، اجرای آزمون های مختلف و... از مهمترین فعالیت های آموزشی معلمان قلمداد می شود.

برای دیدن کامل مطلب روی ادامه مطالب کلیک فرمایید./. 





کلمات کلیدی :مقالات- آموزش و کلمات کلیدی :مقالات




نویسنده : بهروز صادق مقدم ; ساعت ۳:٠۳ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٩/٦/٢٢

چرا به فکر ارزشیابی توصیفی افتادیم؟!!

به راستی در امتحان  گرفتن از بچه ها، چه هدفی را دنبال می کنیم؟ چه کسی را ارزیابی می کنیم؟ خودمان، دانش آموز، نظام آموزشی یا هر سه را؟ آیا به راستی کسی که در جریان یک آزمون کتبی دو ساعته، بالاترین امتیاز را می آورد، همان است که هدف های آموزشی در مورد او بیشتر تحقق پیدا کرده است؟ آیا به واقع با این شیوه آنچه را باید اندازه گیری کنیم، اندازه می گیریم؟

ارزشیابی به نمره دادن و صدور گواهینامه خلاصه نمی شود بلکه یکی از اهداف اصلی آن کمک به معلم در شیوه های آموزشی خود و رفع نواقص یادگیری دانش آموزان است، در صورتی که ارزشیابی صحیح و مناسبی صورت نگیرد، تبعاتی همچون کاهش علاقه به دانش آموزان، هدر رفتن سرمایه های مادی و انسانی، افزایش نرخ مردودی و تکرار پایه، اختلال در رشد عاطفی دانش آموزان، از میان رفتن خلاقیت و... را در پی خواهد داشت. بنابراین مشاهده دانش آموزان در کلاس  درس، آزمایشگاه و سایر موقعیت های پرورشی، استفاده از گفت وگوهای غیررسمی و مصاحبه، بررسی کارهای علمی دانش آموزان، اجرای آزمون های مختلف و... از مهمترین فعالیت های آموزشی معلمان قلمداد می شود.

برای دیدن کامل مطلب روی ادامه مطالب کلیک فرمایید./. 





کلمات کلیدی :مقالات- آموزش و کلمات کلیدی :مقالات