نویسنده : بهروز صادق مقدم ; ساعت ۱:٢٥ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/۱٠/٦

مقدمه :

 

از انجائیکه همواره تکاپو و تلاش در فهم مطالب جدید، عملی کاملا پسندیده در نظر هر فردی است ،  و خلق آثار نو  رشادت و شجاعت  در بر کنار زدن  عادات و سنن قدیمی است و نیز احساس اینکه همواره در سیستم فعلی نظام آموزش وپرورش کمتردیده می شود که به تحقیقات عملی توجحات لازم مبذول گردد؛ بر آن شدیم که با انجام یک تحقیق کاملا عینی و ملموس دق الباب این راه را ، هر چند  به نظر دیر؛ در محیط کارخودمان به انجام رسانیم. امید است با انجام این کار همواره  مسئولین دست اندر کار در آموزش و پرورش  با نهایت همکاری و پشتیبانی های لازم راه بسیار پر پیچ و خم تحقیقات را هموار تر ساخته تا هر فرد بتواند خود مجدانه در صدد فهم و درک جدید در باره آنچه را که باید بداند ؛ حصول و دسترسی پیدا کند . انشاء الله

  نیک و پر واضح هست که همواره از موسیقی و آهنگ در کتب مختلف روانشناسی سخن به میان آمده و از آن به عنوان عاملی موثر در تلطیف عواطف و روحیات  انسان حتی از بدو تولد تا  پایان عمر نقش موثری را از خود نشان می دهد. و در این رابطه تحقیقات عملی در گوشه و کنار جهان توسط دانشمندان مختلف به انجام رسانیده است و حتی  در یکی از  شیوهای روانشناسی بالینی   در درمان و پرورش تلطیف عواطف انسانی  همچون پرورش امید از آهنگ استفاده می گردد که به آن موسیقی درمانی می گویند .

ولیکن آنچه را که ما به دنبال آن در این تحقیق هستیم تأثیر آهنگ و موسیقی در رفتار افراد ناشنوا و یا کم شنوا است . افرادی که از توانایی های شنیداری در قیاس با همنوعان عادی خود از سطح نسبتا پایین تری برخوردار هستند .

 در این گروه از افراد بعضا بسته به نوع ضایعه شنوایی هیچ گونه آوای صوتی که توسط اندامهای گفتاری انسان تولید می گردد قابل درک شنیداری برای آنها نمی باشد . و شاید در نگاه اول و سطحی رای به بیهوده بودن این تحقیق بزنید .

امید است با تصمیم گیری ها  و برنامه ریزی های صحیح درپایان تحقیق به نتایج جالب توجهی دسترسی پیدا کنیم .

 

برای دانلود کامل مطالب اینجا کلیک کنید. ٢mb

کاری از همکار گرامی آقای سعید خالصی مقدم





کلمات کلیدی :مقالات- آموزش