نویسنده : بهروز صادق مقدم ; ساعت ۱:۱۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/۱٠/۱۱

 

اگر می خواهید نظام آموزشی را بهبود بخشید، شیوه های سنجش و ارزشیابی را اصلاح کنید. آموزش و سنجش دو فرایند جدایی ناپذیرند. آموزش فرایندی است که بر اساس آن دانش آموز هدایت می شود که راه های دست یابی به اندیشه های جدید و روش های حل مسائل زندگی را بیاموزد. هدف اساسی سنجش و ارزشیابی، ارتقای یادگیری دانش‌ آموزان است. محتوا و چگونگی ارزشیابی در فرایند تدریس، نحوه مطالعه و کیفیت یادگیری دانش آموزان را رقم می زند.(پاشا شریفی:9،1381)
دانلود فایل پاور پوینت با حجم ٢٠٠ کیلوبایت در ادامه مطالب.

محور اصلی ارزشیابی در آموزش و پرورش، تلفیق ارزشیابی دانش آموز با روش تدریس مناسب است. ارزشیابی دانش آموز، فرایندی جامع و مستمر و نیازمند برنامه ریزی دقیق و اجرای نظام‌مند است. ارزشیابی عنصری حساس است که بر تصمیم گیری معلم اثر می گذارد و یادگیری دانش آموز را هدایت می کند.(شهرتاش:305،1384).
جهت دانلود کامل فایل پوینت این مطلب اینجا کلیک کنید.




کلمات کلیدی :مقالات- آموزش و کلمات کلیدی :مقالات